چین هم به بازار اینترنت ماهواره‌ای وارد شد

در همین راستا قرار است یک موشک لانگ مارچ۵B با قسمت دوم Yuanzheng-۲ برای نخستین بار از بندر فضایی ونچانگ در نیمه دوم سال جاری میلادی به فضا پرتاب می شود.

 

چین مشغول انجام آمادگی های لازم برای پرتاب نخستین محموله ماهواره های اینترنتی خود به مدار زمین است.

به گزارش مهر، این اقدام برای ایجاد یک ابرخوشه ماهواره اینترنتی است که شبکه ماهواره های استارلینک را به چالش می کشد.

شرکت علم و فناوری هوافضای چین(CASC)( پیمانکار اصلی فضایی این کشور) در بیانیه ای در اوایل ماه مارس اعلام کرد از یک موشک لانگ مارچ۵B جدید و تنظیمات قسمت بالایی موشک برای پرتاب ماهواره به مدار زمین استفاده می شود.

در حال حاضر چین مشغول توسعه برنامه خود برای ارسال ۱۳ هزار ماهواره اینترنتی به مدار زمین است. این شبکه ماهواره Guowang یا شبکه ملی نامیده می شود و رقیبی برای استارلینک و پروژه های غربی مشابه به حساب می آید.

این پروژه پیامدهایی برای رقابت بین المللی برای تامین امنیت مشتریان برای ارتباطات ماهواره ای، زیرساخت های بین المللی، زباله های فضایی و استفاده و هماهنگی در LEO خواهد داشت. همچنین ممکن است در توسعه فضای تجاری در چین نیز تاثیرگذار باشد.

آکادمی فناوری فضایی چین(CAST) یکی از زیرمجموعه های CASC و آکادمی نوآوری میکروماهواره ها(IAMCAS)که تحت نظر آکادمی علوم چین فعالیت می کند، دو شرکتی هستند که برای تولید ماهواره های پروژه Guowang در نظر گرفته شده اند.

IAMCAS احتمالا ۳۰ ماهواره اینترنتی اولیه این پروژه را تا پایان سال ارائه کند. سازمان های دیگر و احتمالا بخش تجاری نیز در این پروژه سهیم خواهند بود.

طی سال های اخیر چین به میزان قابل توجهی ظرفیت ساخت ماهواره های کوچک خود را افزایش داده و اکنون سازمان های مختلف می توانند سالانه صدها ماهواره تولید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار