میلاد میرخسروی:

زیرساخت های اساسی برای رشد سریع کسب و کارها در بازار امروز (بخش اول)

به گزارش پردیس امروز، میلاد میرخسروی نوشت: رشد همواره یکی از دغدغه های اصلی صاحبین کسب و کار در هر سطح و اندازهای است و حیات تمامی مجموعه ها در میان مدت و بلند مدت به صورت مستقیم با میزان رشد آنها در ارتباط است و به آن بستگی دارد.

میلاد میرخسروی

شرایط فعلی اقتصاد کشور در کنار محدودیت ها و مشکلاتی که برای صاحبین کسب و کار وجود دارد، باعث شده روند رشد در بسیاری از کسب و کارها با مشکلاتی مواجه شود و عملا بسیاری از کسب و کارها در شرایط فعلی بازار با معضلات متعددی دست و پنجه نرم کنند.

برای رشد مستمر در یک مجموعه، قطعا زیرساخت هایی مورد نیاز است که به تبع شرایط زمانی تغییر می‌کنند و عوامل متعددی در ایجاد آنها نقش دارند، اما به طور قطع شرایط ایجاد یک رشد پایدار در دهه های گذشته با امروز، بسیار متفاوت و متاثر از مقادیر گوناگونی است که سعی بر این دارم در چند بخش تحت عنوان زیرساخت های اساسی برای رشد سریع در بازار امروز به آنها بپردازم.

استفاده از ابزارها و تکنیک های امروزی می‌تواند نقش بسیار مهمی را در فرآیند رشد یک کسب و کار ایجاد کند، زیرا علایق مخاطب هدف در طول زمان تغییر می‌کند و به همین دلیل در این فرآیند باید به پیشرفت های تکنولوژی و فناوری، ارتباطات و بازاریابی مدرن، انعطاف پذیری، منابع انسانی و استعدادیابی و حوزه های مالی بیش از پیش توجه کرد.

اگر به سرعت رشد فناوری و تکنولوژی های مختلف در دو سال گذشته توجه شود، به راحتی و بدون نیاز به بررسی های دقیق در می یابیم که ما امروز در ابتدای یک عصر جدید در تمامی حوزه های متاثر از تکنولوژی و فناوری هستیم و زندگی انسان در سال ها و دهه های آینده به سرعت دچار تغییرات بنیادینی خواهد شد و به تبعیت از آن تمامی مولفه ها و هنجارهای اجتماعی دستخوش تغییر می شوند.

با این تفاسیر یکی از حوزه هایی که از اهمیت بسیار زیادی در کسب و کار برخوردار است، استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید است، این حوزه با توجه به گستردگی استفاده از اینترنت در ایران و پیشرفت های هوش مصنوعی، علم داده و اینترنت اشیا، می تواند به رشد کسب و کارها بسیار کمک کند و فرآیندهایی که تا پیش از این نیازمند صرف هزینه های گزاف و زمان بسیار بود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و بازدهی آنرا افزایش دهد. البته باید توجه داشت که ایجاد زیرساخت در این حوزه، نیازمند تصمیمات کلان در سطح کشور است و کسب و کارهای نوپا و کوچک عملا امکان ایجاد زیر ساخت های پایدار در این حوزه ندارند.

باید توجه داشت که استفاده از این ظرفیت نه تنها باعث رشد کسب و کارها خواهد شد بلکه با سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در این حوزه می توان عقب ماندگی هایی که در کسب و کارهای سنتی وجود دارد را به سرعت جبران نمود و بازارهای از دست رفته، بسیاری از محصولات ایرانی را دوباره باز پس گرفت.

باتوجه به موارد مطرح شده و تاثیرات قطعی این حوزه بر تمامی ابعاد زندگی، بهتر است که صاحبین کسب و کار به جای مقاومت، هر چه سریعتر با آموزش و افزایش شناخت در این حوزه، از فواید آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار