پوتین دستور تعطیلی سراسری روسیه را صادر کرد

به گزارش پردیس امروز از خبرگزاری تسنیم، به دنبال افزایش موارد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ و آمار صعودی مرگ و میرها در روسیه ولادیمیر پوتین پیشنهاد دولت این کشور مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای مشاغل از ابتدای ماه آینده میلادی به منظور مبارزه موثر با کرونا را تصویب کرد.

رئیس جمهور روسیه در نشستی با مقامات دولتی گفت “روزهای غیرکاری” از ۳۰ اکتبر (۸ آبان) تا ۷ نوامبر (۱۶ آبان) خواهد بود که مردم حقوق دریافت خواهند کرد و احتمال دارد زودتر آغاز شده و یا در مناطق خاصی بر حسب ضرورت تمدید شود.

وی افزود: شرایط اپیدمیولوژی بیماری کرونا در هر منطقه متفاوت عمل می کند. با توجه به این امر، سران مناطق مختلف این حق را دارند که اقدامات بیشتری اتخاذ کنند.

پیش از این “میخائیل موراشکو” وزیر بهداشت روسیه گفته بود که وضعیت اپیدمی ویروس کرونا در شش منطقه از این کشور خطرناک شده است.

وی گفت: «وضعیت اپیدمی در مناطق مختلف روسیه یکسان نیست، در حال حاضر شش منطقه وضعیت وخیمی دارد: جمهوری اودمورتسک، منطقه پرمسک، منطقه اورنبورگ، جمهوری تاتارستان، جمهوری باشکورتوستان و منطقه تومنسک.»

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به افزایش بیمارهای بستری که نیاز به دستگاه تنفس با اکسیژن دارند، افزود: «حدود ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در بسیاری از مناطق کشور به مبتلایان به کووید-۱۹ اختصاص یافته است.»

“سرگئی سوبیانین” شهردار مسکو شب گذشته اعلام کرده بود که محدودیت‌های جدیدی در رابطه با افزایش شیوع بیماری کرونا در پایتخت روسیه اعمال خواهد شد.

به گفته وی، از تاریخ ۲۵ اکتبر (سوم آبان ماه) شهروندان بالای ۶۰ سال و شهروندان دارای بیماری‌های مزمن باید رژیم قرنطینه خانگی را رعایت کنند، جز افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده یا در نتیجه ابتلا طی چند ماه گذشته، مصونیت موقت پیدا کرده‌اند.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور طی یک روز گذشته یک هزار و ۲۸ مورد افزایش یافت که بیشترین موارد فوت روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه است. این شاخص یک روز قبل یک هزار و ۱۵ مورد ثبت شده بود. بدین ترتیب، در مجموع تا به امروز ۲۲۶ هزار و ۳۵۳ شهروند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه نیز طی شبانه روز گذشته ۳۴ هزار و ۷۳ مورد افزایش یافت تا در مجموع تعداد افراد مبتلا به  ۸ میلیون و ۹۴ هزار و ۸۲۵ نفر برسد.

در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی ۸۵ منطقه فدرال روسیه به ۸۰۲ هزار و ۷۶۰ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد شهروندان روس معالجه شده از عفونت کووید-۱۹ طی یک روز گذشته ۲۵ هزار و ۲۳۱ نفر افزایش یافته تا تعداد شهروندان روس درمان شده به ۷ میلیون و ۶۵ هزار و ۷۱۲ نفر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار