دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی:

حقوق کارگران با میزان تورم و سبد هزینه متناسب نیست

به گزارش پردیس امروز؛ سیدحسین رسولی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت دریافت دستمزد کارگران اظهار کرد: برای افزایش حقوق کارگران و دریافت عیدی‌ مناسب در راستای فعالیت آن‌ها، تا کنون اقدامات متعددی از جانب خانه کارگر استان صورت گرفته است اما متاسفانه این پیگیری‌ها نتیجه نداشته و تا کنون شاهد اصلاحاتی در این زمینه نبوده‌ایم، اما انجمن‌ها و تشکل‌های حمایت از کارگران همچنان به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهند تا موفق به دریافت حق واقعی کارگران شوند.

وی افزود: با توجه به احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین تورم کمرشکن در جامعه حقوق و دستمزد کارگران کفاف زندگی آن‌ها را نداده و این حقوق و دستمزد به هیچ وجه منصفانه نیست. حقوق کارگران بر اساس قانون کار باید با تورم و سبد هزینه مطابقت داشته باشد که متاسفانه درحال حاضر اینگونه نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی درباره عوامل موثر بر میزان حقوق کارگران بیان کرد: مخارج خانواده و هزینه امرار معاش باید در حقوق و دستمزد کارگران در نظر گرفته شده و همچنین عقب‌ماندگی مزدی کارگران نیز از جمله مواردی است که در دریافت حقوق کارگر باید مورد توجه قرار بگیرد.

رسولی ادامه داد: تنها انتظار ما از دولت در زمینه حقوق کارگران این است که دولت طبق قانون عمل کرده و افزایش دستمزد کارگران را متناسب با تورم و مشکلات اقتصادی در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار