خروج آمریکا از افغانستان؛ از فرار نیروها تا کوچک سازی سفارت

به گزارش پردیس امروز به نقل از خبرگزاری ایرنا، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال دراین باره نوشت: آمریکا قصد دارد تا از ابعاد وسیع سفارت خود که هزاران کادر خارجی و آمریکایی در آن حضور دارند را به علت خطر و ترس امنیتی کاهش دهد.

وال استریت ژورنال درادامه نوشت: به گفته مقامات ارشد سفارت آمریکا در کابل و دیگر پیمانکاران آمریکایی حاضر این تصمیم به علت وخیم شدن وضعیت امنیتی در سراسر افغانستان گرفته شده است.

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا سفارت این کشور در کابل ۴ هزار نفر نیرو دارد که این نبروها دیپلمات ها، پیمانکاران نظامی و ۱۴۰۰ آمریکایی را شامل می شود.

وال اسریت ژورنال نوشت: وخامت وضعیت امنیتی در آمریکا به دنبال خروج سراسیمه نظامیان آمریکایی مقامات سفارت آمریکا در کابل را تحت وضعیت دشواری قرار داده، دولت آمریکا تلاش دارد تا به مقامات دولتی افغانستان بگوید که حمایت از دولت کابل ادامه می دهد، درحالی که خود در تلاش است تا به نگرانی و واهمه امنیتی بوجود آمده در افغانستان مقابله کند.
تغییر تصمیم فرار از کابل تا کوچک سازی سفارت آمریکا

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال هفته گذشته(۱۲ تیر) نیر دراین باره نوشت: آمریکا در پی نگرانی های امنیتی، طرح «اضطراری تخلیه (فرار)» سفارت خود در افغانستان را دارد؛ آن چنانکه مقامات آمریکایی تخلیه سفارت در کابل را به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در این کشور در دست بررسی قرار داده اند.

این نشریه آمریکایی در ادامه می افزاید: مقامات آمریکایی به دلیل نگرانی از وخیم تر شدن اوضاع امنیتی در افغانستان که ممکن است باقی مانده نظامیان، دیپلمات ها و دیگر پرسنل آمریکایی ها را با خطر مواجه سازد، طرح تخلیه اضطراری سفارت آمریکا در کابل را شدت بخشیده اند.

آمریکا که در هفتم اکتبر سال ۲۰۰۱ میلادی با دست آویز قرار دادن حمله به برج های دوقلو در منهتن نیویورک و جنگ علیه تروریسم برای سرنگونی طالبان به افغانستان حمله برد، پس از ۲۰ سال حضور و اشغال نظامی با ایجاد بی امنیتی خود درحالی شتابان درحال فرار از خاک افغانستان است؛ نتیجه ای که رسوایی بدتر از جنگ ویتنام برای واشنگتن رقم خورد.
منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار