مشاور عالی فرمانده کل قوا:

نیروی دریایی ارتش، دیپلماسی دریایی را با کشورهای دریای خزر ارتقاء دهد

به گزارش پردیس امروز به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز دوشنبه دوم خردادماه در نشست تخصصی بررسی مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی یک افتخار برای ایران و عاملی برای عمق‌بخشی به مسایل راهبردی دفاعی و امنیتی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خطاب به فرماندهان نداجا گفت: شما به‌عنوان نیروی دریایی راهبردی در حوزه‌های جغرافیای سیاسی اقیانوس هند و دریای عمان، باید رزمایش‌های مشترک برگزار کنید و در حوزه دریای خزر نیز با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع با کشور‌های همسایه این دریا روابط دیپلماسی دریایی را گسترش دهید؛ همچنین باید روابط دریایی و رزمایش‌های مرکب ما با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای و کشور عمان هم افزایش یابد.

وی ادامه داد: ما باید راهبرد تهدیدات آینده علیه کشور را تشخیص داده و در مقابل تهدیدات آینده که احتمالاً جنگ ترکیبی دریاپایه و هواپایه است، آماده شویم و باید خودمان را در مقابل هرگونه تهدیدات ترکیبی آماده کنیم.

صفوی بیان داشت: ما دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم، اما کشورمان هنوز راهبرد اقتصاد دریامحور را جدی نگرفته است که در این زمینه، نیروی دریایی ارتش می‌تواند کمک شایانی بکند؛ همچنین شما باید همکاری و هماهنگی نیروی دریایی ارتش با سایر نیرو‌های ارتش و نیرو‌های دریایی و هوافضای سپاه را گسترش دهید.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تأکید بر لزوم گسترش سواحل مکران عنوان کرد: سواحل مکران می‌تواند بیش از یک میلیون نفر را اسکان دهد و دروازه اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: در زمینه گسترش سواحل مکران، نیروی دریایی باید به دولتمردان کمک کند؛ زیرا با استفاده از ظرفیت این سواحل می‌توان استان سیستان و بلوچستان را احیا کرد؛ همچنین نیروی دریایی ارتش باید در زمینه تکمیل کریدور شمال به جنوب، به دولت کمک کند.

صفوی همچنین تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش باید توجه ویژه‌ای به استفاده از زیردریایی، پهپاد و ماهواره‌ها داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار