به گزارش پردیس امروز، میلاد میرخسروی نوشت: رشد همواره یکی از دغدغه های اصلی صاحبین کسب و کار در هر سطح و اندازهای است و حیات تمامی مجموعه ها در میان مدت و بلند مدت به صورت مستقیم با میزان رشد آنها در ارتباط است و به آن بستگی دارد.
شرایط فعلی اقتصاد کشور در کنار محدودیت ها و مشکلاتی که برای صاحبین کسب و کار وجود دارد، باعث شده روند رشد در بسیاری از کسب و کارها با مشکلاتی مواجه شود و عملا بسیاری از کسب و کارها در شرایط فعلی بازار با معضلات متعددی دست و پنجه نرم کنند.
برای رشد مستمر در یک مجموعه، قطعا زیرساخت هایی مورد نیاز است که به تبع شرایط زمانی تغییر میکنند و عوامل متعددی در ایجاد آنها نقش دارند، اما به طور قطع شرایط ایجاد یک رشد پایدار در دهه های گذشته با امروز، بسیار متفاوت و متاثر از مقادیر گوناگونی است که سعی بر این دارم در چند بخش تحت عنوان زیرساخت های اساسی برای رشد سریع در بازار امروز به آنها بپردازم.
استفاده از ابزارها و تکنیک های امروزی میتواند نقش بسیار مهمی را در فرآیند رشد یک کسب و کار ایجاد کند، زیرا علایق مخاطب هدف در طول زمان تغییر میکند و به همین دلیل در این فرآیند باید به پیشرفت های تکنولوژی و فناوری، ارتباطات و بازاریابی مدرن، انعطاف پذیری، منابع انسانی و استعدادیابی و حوزه های مالی بیش از پیش توجه کرد.
اگر به سرعت رشد فناوری و تکنولوژی های مختلف در دو سال گذشته توجه شود، به راحتی و بدون نیاز به بررسی های دقیق در می یابیم که ما امروز در ابتدای یک عصر جدید در تمامی حوزه های متاثر از تکنولوژی و فناوری هستیم و زندگی انسان در سال ها و دهه های آینده به سرعت دچار تغییرات بنیادینی خواهد شد و به تبعیت از آن تمامی مولفه ها و هنجارهای اجتماعی دستخوش تغییر می شوند.
با این تفاسیر یکی از حوزه هایی که از اهمیت بسیار زیادی در کسب و کار برخوردار است، استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید است، این حوزه با توجه به گستردگی استفاده از اینترنت در ایران و پیشرفت های هوش مصنوعی، علم داده و اینترنت اشیا، می تواند به رشد کسب و کارها بسیار کمک کند و فرآیندهایی که تا پیش از این نیازمند صرف هزینه های گزاف و زمان بسیار بود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و بازدهی آنرا افزایش دهد. البته باید توجه داشت که ایجاد زیرساخت در این حوزه، نیازمند تصمیمات کلان در سطح کشور است و کسب و کارهای نوپا و کوچک عملا امکان ایجاد زیر ساخت های پایدار در این حوزه ندارند.
باید توجه داشت که استفاده از این ظرفیت نه تنها باعث رشد کسب و کارها خواهد شد بلکه با سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در این حوزه می توان عقب ماندگی هایی که در کسب و کارهای سنتی وجود دارد را به سرعت جبران نمود و بازارهای از دست رفته، بسیاری از محصولات ایرانی را دوباره باز پس گرفت.
باتوجه به موارد مطرح شده و تاثیرات قطعی این حوزه بر تمامی ابعاد زندگی، بهتر است که صاحبین کسب و کار به جای مقاومت، هر چه سریعتر با آموزش و افزایش شناخت در این حوزه، از فواید آن استفاده کنند.