دوئل ششم حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی

کشتی ایران و جهان بار دیگر در انتظار رویارویی حساس حسن یزدانی و دیوید تیلور در رقابت‌های جهانی بلگراد است.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به عنوان اولین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از ۲۵ شهریور به میزبانی بلگراد صربستان برگزار می‌شود. در ادامه بررسی مدعیان حاضر در این مسابقات، حضور چهره‌های شاخص و عنوان‌دار جهان و المپیک را در ۲ وزن ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم بررسی می‌کنیم.

وزن ۸۶ کیلوگرم: بلگراد در انتظار ششمین دوئل یزدانی و تیلور

بدون شک حساس‌ترین وزن در مسابقات جهانی برای مردم ایران وزن ۸۶ کیلوگرم است؛ جاییکه حسن یزدانی شاخص‌ترین چهره کشتی ایران و دارنده ۸ مدال جهان و المپیک و دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا در انتظار ششمین رویارویی خود در بلگراد هستند.

یزدانی و تیلور تاکنون ۵ مرتبه برابر هم به میدان رفته اند که حاصل آن یک پیروزی برای یزدانی و ۴ برتری برای دیوید تیلور بوده است. این دو چهره عنوان‌دار کشتی جهان آخرین بار در فینال مسابقات جهانی سال گذشته در بلگراد به مصاف هم رفتند که با شکست ۷ بر یک یزدانی همراه بود.

یزدانی نیز پس از شکست در فینال المپیک توکیو، در جریان دیدار نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ بالاخره طلسم شکنی کرد و برابر تیلور به پیروزی رسید.

این دو چهره در رنکینگ نهایی اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در این مسابقات جایی در بین ۴ نفر برتر رنکینگ نداشتند و به همین دلیل امکان رویارویی آن‌ها قبل از مراحل نهایی وجود دارد.

هر چند کارشناسان از یزدانی و تیلور به عنوان بخت‌های اصلی کسب مدال طلا در بلگراد نام می‌برند، اما نگاهی به لیست نفرات حاضر در وزن ۸۶ کیلوگرم نشان می‌دهد رقبای مطرح دیگر نیز در این وزن حضور دارند که می‌توانند معادلات این وزن را بر هم بزنند.

مایلس آمینه از کشور گمنام سن مارینو یکی از مدعیان این وزن محسوب می‌شود. آمینه در المپیک توکیو به مدال برنز رسید و با قرار گرفتن در رده چهارم رنکینگ عازم بلگراد خواهد شد.

ابوبکر آباکاروف آذربایجانی یکی از مدعیان این وزن در بلگراد خواهد بود. او در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ به مدال برنز جهان رسید و اینبار به امید کسب دومین مدال جهانی خود عازم بلگراد می‌شود.

عظمت دولتبکوف قزاق سال گذشته به مدال برنز جهان و طلای آسیا در وزن ۸۶ کیلوگرم رسید و امسال نیز برای دومین مرتبه بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

بوریس ماکوئف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از اسلواکی و نفر دوم رنکینگ نیز از چهره‌های شاخص این وزن در بلگراد هستند.

سباستین جزیرانسکی لهستانی و نفر اول رنکینگ نیز با پشتوانه ۲ مدال اروپایی از مدعیان نه چندان مطرح این وزن محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار