جدیدترین بررسیها نشان میدهد طرح کالابرگ توانسته رضایت جامعه را جلب کند. ایسپا در یک نظرسنجی به این موضوع پرداخته و یافتههای بررسیها، حاکی از آن است که بیش از نیمی از جامعه مورد مطالعه، رضایت زیادی نسبت به طرح فعلی کالابرگ دارند و حتی میزان رضایت، نسبت به دوره قبل بیشتر شده است. در عین حال پیشنهاداتی نیز از سوی مصاحبهشوندگان ایسپا مطرح شده که عبارتند از: «افزایش مبلغ کالابرگ»، «عدم محدودیت خرید و افزایش تعداد اجناس» و «افزایش دفعات تخصیص کالا برگ.»
به گزارش پردیس امروز از ایران، براساس یافتههای یک پژوهش، بیشترین کالای خریداری شده با کالابرگ، «روغن» بوده است و پس از آن «قند و شکر»، «تخم مرغ»، «لبنیات»، «حبوبات»، «برنج»، «مرغ» و «گوشت» بیشترین مشتریهای دارای کالابرگ را داشتهاند. بیش از نیمی از مشمولان کالابرگ اذعان کردهاند با کالابرگ خود همان ۱۱ قلم کالای مشخص شده از سوی دولت را خریداری کردهاند.
از نظر ۵۴.۳ درصد مردم، هم پرداخت یارانه نقدی و هم کالابرگ، هر دو به یک میزان به بهبود تغذیه خانوار کمک میکنند. بیش از نیمی از پاسخدهندگان گفتهاند که اجرای طرح کالابرگ کمک کمی به معیشت آنها کرده یا اصلاً کمکی نکردهاست، در حالی که ۳۰.۲ درصد مردم ابراز کردهاند که اجرای طرح کالابرگ کمک زیادی به معیشت آنها کرده است.
میزان رضایت مردم از اجرای طرح کالابرگ در دورههای قبلی قابل قبول است (۴۴.۴ درصد)، در حالی که بخشی از پاسخدهندگان (۳۶.۳ درصد) عنوان کردهاند که از اجرای این طرح در ادوار گذشته یا رضایت کمی دارند یا اصلاً رضایت ندارند. مطابق نتایج گزارش پیش رو، ۵۵.۷ درصد مردم رضایت زیادی نسبت به طرح فعلی کالابرگ دارند و ۳۳.۷ درصد نارضایتی خود را ابراز کردهاند. مهمترین دلایل نارضایتی شامل «کم بودن مبلغ کالابرگ (۵۹.۹ درصد)»، «گرانی اجناس و تورم (۳۳.۶ درصد)» و «محدودیت اجناس و کمبود کالا در فروشگاهها (۱۸.۴ درصد)» بوده است.
همچنین ۴۸ درصد مردم خواستار افزایش مبلغ کالابرگ شدهاند؛ ۱۷.۶ درصد عدم محدودیت خرید و افزایش تعداد اجناس را به عنوان پیشنهاد مطرح کردهاند و ۱۵.۵ درصد نیز به افزایش تعداد دفعات تخصیص کالابرگ اشاره کردهاند.






