بیلبوردهای جدید بهمنموتور دو محصول جدید را نشان میدهند.جتور X۷۰ پلاس و X۱ خودروهایی هستند که در این بیلبورد نمایش داده شدند.
امیرمسعود عابدینی: نام فیدلیتی پرستیژ برای جتور X۷۰ پلاس و نام فیدلیتی XB۱ برای جتور X۱ تعیین شده است.
طراحی فیدلیتی پرستیژ جسورانهتر و اسپرتتر از فیس قبلی شده است. در نمای جلویی چراغ کشیدهتر شده و در کنار آن، جلوپنجره، بزرگ و حالت چندضلعی شکل به خود گرفته است.در جایی که شبیه به قسمت ایربریزر خودرو(ورودی هوا در کنار سپر) است، دیلایتها قرار گرفتهاند. قسمت پایینی سپر اسپرت و تهاجمیتر شده است.
با توجه به اینکه این خودرو پلتفرم یکسانی با فیدلیتی پرایم دارد، وقتی به نمای جانبی خودرو نگاه میکنیم، یادآور فیدلیتی پرایم است. نوار کرومی شکل اینبار سراسر اطراف شیشههای خودرو را پوشاندهاند.علاوهبر این، نوار کرومی در قسمت نزدیک به رکاب هم دیده میشود. رینگهای جدید به زیباتر شدن نمای بغل کمک کردهاند.
اما همانطور که انتظار داشتیم،چراغهای عقب در این نسخه متصل شده و گرافیک داخلی چراغ به شکل خطوط عمودی کنار هم درآمده است. نوشته جتور که در ایران با نام فیدلیتی عوض میشود، در بین دو چراغ قرار دارند. دو اگزوز دوبل هم به قسمت دیفیوزر خودرو اضافه شده است. جتور در طراحی این خودرو سعی کرده تا از پلاستیکهای مشکی رنگِ قسمت دیفیوزر کم کند و شکل اسپرتتری به نمای عقب بدهد.
نمای داخلی فیدلیتی پرستیژ به کلی تغییر کرده است.دو مانیتور کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی به هم متصل شدهاند و فضای بیشتری به دریچههای کولر دادهاند. دکمه استارت انجین خودرو بر روی قسمت چرمی بین نمایشگر و دریچه کولر قرار دارد. به نظر میرسد که متریال خودرو نسبت به نسخه پرایم پیشرفت خوبی پیدا کرده باشد.
فیدلیتی پرستیژ در بحث امکانات و آپشن هم پیشرفت خوبی داشته است. امکانات شاخص در این خودرو عبارتند از: ایربگهای پردهای، کروز کنترل هوشمند، سیستم رانندگی نیمهخودکار، تابلوخوان، سیستمهای ترمز اضطراری هوشمند، پیشگیری از تصادف، تهویه اتوماتیک دوگانه با امکان تنظیم جداگانه برای سرنشینان عقب، سردکن صندلیهای جلو، صندلی راننده مجهز به حافظه، نور بالای اتوماتیک، چرخش چراغها با گردش فرمان، سیستم صوتی جدید و حرفهای و…
پیشرانه بکار رفته در این خودرو،یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ و ۴ سیلندر است که ۱۹۷ اسببخار قدرت و ۲۹۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند.گیربکس این خودرو ۷ سرعته دوکلاچه و شتاب آن هم حدود ۹ ثانیه است.فیدلیتی پرستیژ مانند نسخه پایه خود دیفرانسیل جلو است که میتواند نقطه ضعف بزرگی برای این خودرو باشد.
نسخه XB۱ فیدلیتی طراحی متمایزی نسبت به نسخه پرستیژ دارد.جتور X۱ در سال ۲۰۲۲ معرفی شده و جدیدتر از جتور X۷۰ پلاس است.دیلایت خطی در بالاترین قسمت قرار گرفته و چراغهای اصلی به شکل عمودی در پایین آن قرار دارند.جلوپنجره بزرگی در کنار چراغهای اصلی قرار گرفته که نمای تهاجمی و خشنتری را به خودرو داده است.
خطوط ملایم و طراحی کِرو در نمای جانبی دیده میشود.دستگیرههای مخفی دربها و همچنین رینگهای بزرگ ۹ پره در این قسمت قابل توجه هستند.
در نمای پشتی، طراحی y شکل چراغها جذابیت این قسمت را بیشتر کردهاند.دیفیوزر اسپرتی در این قسمت خودنمایی میکند.
کابین جدید محصولات جتور در این مدل حضور دارد.نمایشگر بسیار بزرگ اطلاعات-سرگرمی و همچنین فرمان D کات در دو طرف(بالا و پایین)، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند.
از نظر امکانات و آپشن با خودرویی در سطح بالا مواجهیم.امکانات شاخصی مثل فناوری LED چراغها با قابلیت تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، درب صندوق عقب برقی، گرمکن و سردکن صندلیهای ردیف جلو، هدآپ دیسپلی، نورپردازی داخلی، سانروف پانورامیک، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطهای، کروز کنترل تطبیقی، رادار خطی و نقطهکور، ترمز اضطراری و خودکار، رانندگی خودکار بین خطوط، دستیار کمکی راننده ADAS و… در این خودرو حضور دارد.
دو نوع پیشرانه برای فیدلیتی XB۱ در نظر گرفته شده است.در نیمه اول ۱۴۰۲ شاهد ورود پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو GDi با ۱۹۵ اسببخار قدرت و ۲۸۵ نیوتونمتر گشتاور خواهیم بود.
گیربکس ۷ سرعته تَر وظیفه انتقال قدرت به محورهای جلو را دارد.
نسخه هیبرید XB۱ در اواخر ۱۴۰۲ عرضه خواهد شد.پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کنار یک پیشرانه برقی، ۳۲۶ اسببخار قدرت و ۵۴۵ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند!
احتمالا نسخه پرستیژ فیدلیتی زودتر از XB۱ عرضه شود.با توجه به وضع قیمتی خودروها، به احتمال بسیار زیاد، هر دو خودرو در بازار قیمتی بیش از ۳ میلیارد تومان داشته باشند.