ال ۹۰ ایرانی چه فرقی با ال ۹۰ رنو دارد؟

ال ۹۰ ایرانی که پیش از این در رسانه‌ها با نام کادیلا معرفی شده بود و احتمالا با نام آرین به بازار عرضه خواهد شد چه تفاوتی با ال ۹۰ رنو دارد؟

ال ۹۰ ایرانی چه فرقی با ال ۹۰ رنو دارد؟

به گزارش پردیس امروز از خبرآنلاین، ال ۹۰ ایرانی در ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ برای نخستین بار معرفی شد. این خودرو در اصل همان خودروی محبوب تندر ۹۰ است که پارس‌خودرو تصمیم گرفت آن را ایرانیزه کرده و با نام احتمالی آرین وارد بازار کند. این خودرو ابتدا P۹۰ نام داشت اما احتمالا نام نهایی آرین برای آن انتخاب شود.

طراحی نمای جلویی ال ۹۰ ایرانی محافظه‌کارانه و مدرن به نظر می‌رسد و از آن طراحی کسل‌کننده و حوصله سر بر ال ۹۰ خارج شده است. قسمت پایینی سپر، اسپرت طراحی شده که به‌صورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.

بازگشت قطعی ال ۹۰ با چهره‌ای جدید / عکس

طراحی نمای کناری به‌جز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر، تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می‌اندازد. در مجموع طراحی بیرونی P۹۰، مدرن و محافظه‌کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

بازگشت قطعی ال ۹۰ با چهره‌ای جدید / عکس

طراحی داخلی خودرو شبیه به همان ال ۹۰ و ساندرو بوده و به‌جز اضافه شدن برخی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار جدید، تغییر دیگری نداشته است.

پیشرانه ME۱۶ که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC۵ بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C۳)، تارا، رانا پلاس و ۲۰۷ به کار گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار