چگونه به کودک «زبان دوم» یاد دهیم؟

روانشناس تربیتی گفت: از هر زمانی که والدین اراده کنند می‌توانند به فرزنداشان زبان دوم یاد دهند، اما این آموزش باید بدون فشار و اجبار باشد؛ مثلا از طریق بازی و گفت‌وگو باشد، نه برنامه‌های رسمی آموزشی.
به گزارش پردیس امروز بهمن حوری زاد، روانشناس تربیتی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چه زمانی کودکان باید به کلاس‌های فوق برنامه مثل کلاس زبان بروند؟ بیان داشت: اگر بخواهم پاسخ دقیق بدهیم که کی و کجا زبان یاد بگیرند؟ باید گفت از زمانی که متولد می‌شوند و به چشم مادر نگاه می‌کنند، ارتباط چشمی برقرار می‌شود و آرام آرام از مادر یاد می‌گیرند بگوید مادر یا پدر.
وی ادامه داد: بنابراین یادگیری زبان زمان خاصی ندارد، اگر همراه با تولد باشد ایده آل است؛ اما وقتی بخواهیم  به صورت فوق برنامه عمل کنیم فرزندان در ۵ و ۶ سالگی کلاس‌های مختلف زبان را می‌گذراند.
این روانشناس تربیتی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر بنده آموزش و یادگیری زبان زمان خاصی ندارد و از هر زمانی که والدین اراده کنند می‌توانند شروع کنند.
حوری زاد تأکید کرد: اما این آموزش باید بدون فشار و اجبار باشد؛مثلا از طریق بازی و گفت‌وگو انجام شود نه برنامه‌های رسمی مدرسه و مهد کودک‌های‌ دو زبانه.
وی ابراز داشت: بنده اینها را قبول ندارم؛ یعنی معتقد هستم که به صورت طبیعی آموزش دهیم؛ مثلا به جای آب، معادل انگلیسی آن کلمه را بگوییم؛ والدین کلمات انگلیسی حرف بزنند و فرزند نیز یاد می‌گیرد نه اینکه به کودک از ابتدا گرامر یاد دهیم.
این روان شناس تربیتی متذکر شد:کلاس‌های مختلف زبان نیز نتیجه ندارد؛ مگر اینکه برنامه قوی برای گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن داشته باشیم و در این شرایط انسان توانایی دارد تحت تاثیر برنامه‌ها، مهارتها و استعداد خود را رشد دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بر چسب ها

اخبار مرتبط

چند رسانه ای

آخرین اخبار