به گزارش پردیس امروز از آفتاب، مجید ابهری: در روزهایی که تنشهای عصبی و رفتاری ناشی از گرانی ساعتی همانند خودرو ترمز بریده جاده اقتصاد جامعه را مینوردد. زلزله بخشی از کشور را ویران وهموطنان ساکن در شمالغرب کشور را در سرمای بیامان مورد آزار قرار داده؛ و خواهران و برادران سوری و ترک را مورد هجوم بیامان قرار داده؛ سخنان بعضی از مدیران ارشد در کشور مزید بر علت گردیدهاند.
بعضی از رسانههای بیگانه که مترصد بزرگنمایی و سیاهنمایی از مسائل ما میباشند هر خبری را وارونه جلوه میدهند و برعلیه منافع ملی یک ملت قلمفرسایی مینمایند. تعدد نظریات مدیران ارشد در مراحل مختلف و بیانات مختلف در مورد یک موضوع خاص زمینه را برای مخالفان فراهم میکند.
از فروش خودرو، مسکن و اقلام دیگر اگر در مسیر متحد قرار گیرند کمتر دچار سرنوشت تشتت میگردند.
نمیدانم آقای دکتر زاکانی وقت و حوصله مطالعه جراید یا حداقل تیترهای آنها را دارند یا حداقل مطالب لازم به نظر ایشان میرسد؟
بطور کلی ضعف تیمهای رسانهای مدیران ارشد برای تنظیم مصاحبههای آنها و اصلاح تضاد و تکرار مطالب موجب بروز بسیاری از تنشهای عصبی و سیاسی در جامعه می گردد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته مطالب مرتبط با سیاستهای کلی جامعه و مردم قبل از بیان یا انتشار از سوی مدیران توسط تیم رسانه ارزیابی و بررسی میگردند.
در مورد عوارض قبور که به شکلهای مختلف در رسانهها منعکس گردیدند، با شیطنت ماهوارهها موجب بروز شایعات مختلف گردید. عاقبت جناب زاکانی وارد میدان شده و اظهار داشتند عوارض قبور صرفا برای مقبرههای خصوصی بوده و مشمول قبور دیگر نمی گردد. البته همین موضوع نیز طبق قوانین جاری باید به نظر و تصویب شورای شهر برسد. تعدادی از شهروندان بعد از انتشار خبر عوارض قبور دچار دودلی گردیدند از جمله خود بنده دچار تردید شدم که بمیرم یا نه؟ که چون انتخاب در دستم نبود وصیت کردم جنازهام به زادگاهام ابهر منتقل شود البته اگر موضوع عوارض به آنجا نرسد.
جناب زاکانی از دوهفته پیش به مدد دقت سیستمهای هواشناسی، اکثریت از بارش برف و باران مخصوصا در تهران مطلع بودیم و موضوع غافلگیر شدن، دیگر قابل قبول نیست. حالا در مورد عوارض قبور و برفروبی و مقابله با یخبندان بهعنوان دو موضوع جداگانه و مرتبط با شهرداری مناسب است توسط تیمهای اجرایی مرتبط با حضرتعالی مورد بررسی قرار گرفته و ماحصل آن ها دور از حاشیههای مربوط به اطلاع مردم برسد. حالا که روزنامه همشهری به یک تریبون منطقی و صادقانه تبدیل شده واز تحسینهای بیدلیل فاصله گرفته؛ بجاست دیدگاهها و نظرات جنابعالی و کارشناسان حوزه شهرداری مستقیما از طریق این روزنامه به اطلاع مردم برسد.
نکته آخر اینکه بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر اگر مقرون به صحت باشد در ردیف وظایف ذاتی و اجرایی هستند و اگر خدای ناکرده بزرگنمایی شوند…
مثلا در یکی از این بیلبوردها، مناسب سازی۲۰۰کیلومتر از معابر در کارنامه شهرداری تهران اعلام شده؛ مناسب نبودن بسیاری از معابر برای معلولین و سالمندان خسارات قابل توجه جانی و مالی به مردم وارد میسازد؛ چه خوب بود اگر دقیقا محلهای این مناسبسازی اعلام ویا به تایید سازمانهای مرتبط مثل بهزیستی میرسید. به هرحال در اعلام اعداد یا تصدیق صحت آنها توسط سازمانهای ذیربط باید دقت بیشتری گردد تا موجب کاهش بیشتر از این اعتماد اجتماعی نگردد.